PROOOST is één van de initiatiefnemers geweest om na 6 jaar van afwezigheid de strandrace terug te halen naar Den Haag. Toen dit bericht positief ontvangen werd door de Gemeente Den Haag is ook Red Bull weer aangehaakt als sponsor. Vanwege de jarenlange ervaring van PROOOST in Den Haag en op het gebied van veiligheid was PROOOST verantwoordelijk voor het verkrijgen van de vergunning en algehele veiligheid rondom dit evenement. Het schrijven van het veiligheidsplan, inzetplan beveiliging, verkeersplan en de invulling van crowd management waren hier onderdeel van. PROOOST vormde een spil in het web tussen de hulpdiensten, productie, verkeer, bewoners, ondernemers en de organisator Red Bull.
Op 28 en 29 november 2015 vond de eerste Red Bull Knock Out sinds 6 jaar weer plaats op het strand van Scheveningen. 1500 deelnemers deden mee aan de zwaarste strandrace ter wereld en 35.000 bezoekers bezochten het evenement in Scheveningen, verder werd de race in ongeveer 130 landen bekeken via Red Bull TV. In 2016 vond het evenement plaats op 19 november, met 1.000 deelnemers en ruim 70.000 bezoekers. De massastart van 1.000 deelnemers en de X-loop die in de laatste 45 minuten van de race pas open ging met extra obstakels waren slechts een paar hoogtepunten van dit bijzondere evenement.